Biennale FreshAir stwarza wyjątkową możliwość zobaczenia różnorodnych form rzeźbiarskich i instalacji w pięknym otoczeniu posiadłości Państwa Able Smith na południu Anglii. Podczas trwającego trzy dni wernisażu tegorocznej wystawy, mieliśmy okazję zagrać na żywo z Radkiem Rudnickim oraz zaprezentować instalację audio-video-mappingową w przestrzeni małego domku przy korcie tenisowym.
Na zaproszenie Radka i organizatorów przyleciałem do Manchesteru, skąd pojechaliśmy do Quenington. To moja kolejna wizyta na Starej Plebanii (Quenington Old Rectory), prywatnej zabytkowej posiadłości z niesamowitym ogrodem.
Podobnie jak ostatnio tłem do naszego live-actu była fasada biblioteki. Podczas koncertu Radek używał całego zestawu elektroniki w tym instrumentów elektrona i syntezatorów modularnych eurorack. Ja z kolei przetestowałem mój najnowszy setup do generatywnych wizualizacji VJJ zaprogramowany w vvvv.
Dodatkowym projektem było stworzenie instalacji, która mogłaby być prezentowana przez kolejne trzy tygodnie wystawy. Radek przygotował 20-minutowy ambientowy utwór, który sączył się z pięciu głośników w małym drewnianym domku przy korcie tenisowym.
Wewnątrz ustawiliśmy przygotowaną wcześniej instalację z betonowych cegieł, do których zaprogramowałem losowy wzór rozświetlania, bezpośrednio spięty z muzyką Radka. Finalny loop został nagrany na DVD i spięty z projektorem tak, aby instalacja mappingowa nie sprawiała kłopotów organizatorom. Instalacja została nazwana „Precyzyjna Sztuka” i była do kupienia przez odwiedzających, jak i pozostałe z ponad 130 rzeźb, jakie znalazły się w ogrodzie.
Wywiad ze mną i Radkiem o naszej współpracy na FreshAIR (od 6 minuty):
Info w prasie: